TOIMITUSEHDOT

Voimassa 30.1.2015 alkaen toistaiseksi, päivitetty 12.5.2021.

Tuotteiden voimassaolevat myyntihinnat näkyvät kaupan sivuilla sekä tilauslomakkeella. Jos hinta halpenee, emme jälkikäteen hyvitä hinnan erotusta. Kaikki Villikiharan verkkokaupan hinnat sisältää ALV. 24% paitsi jos toimitus Ahvenanmaalle niin ALV. on 0%.

1. MAKSUTAVAT

Maksupalvelun tarjoaja Paytrail Oyj (ennen Suomen Verkkomaksut), 2122839-7

Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 JYVÄSKYLÄ
Finland

Maksuihin liittyvissä kysymyksissä tai ongelmissa sinua palvelee Paytrailin asiakaspalvelu www.paytrail.com/yhteystiedot tai sähköpostilla maksutiedustelut@paytrail.com.

Collector Laskuun tai Osamaksuun liittyvissä kysymyksissä palvelee Collectorin asiakaspalvelu www.collector.fi/asiakaspalvelu.

Palvelun kuvaus

Paytrail Oyj on Finanssivalvonnan valvonnan alainen maksulaitos ja toimii maksupalveluntarjoajana kauppiaille. Paytrail välittää asiakkaan (kuluttaja, yritys tai yhteisö) maksuja kauppiaalle. Maksu voidaan toteuttaa Paytrailin maksupalvelussaan tukemilla tai tuottamilla maksutavoilla, jotka kauppias on sopinut ottavansa Paytrailin palvelun kautta käyttöönsä. Kauppias saa tiedon onnistuneesta maksusta välittömästi.

Tietoa maksutavoista

Pankin verkkopalvelussa vastaanottajana näkyy Paytrail Oyj. Maksu tilitetään kauppiaalle.

Netsin (ennen Luottokunta) maksutavoilla tuotteen myyjä ja maksun saaja on Paytrail Oyj. Reklamaatiotapauksissa pyydämme kuitenkin ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Käytämme Verified by Visa ja MasterCard SecureCode -todentamispalvelua.

Luottokorttimaksut käyttävät SSL-salausta. Emme koskaan vastaanota tai käsittele pankkitilien tai luottokorttien tilitietoja.

COLLECTOR LASKU/OSAMAKSU

Collector lähettää laskun sähköpostiisi kaksi viikkoa ennen sen eräpäivää eli ostopäivää seuraavan kalenterikuukauden puolessa välissä (lasku ei tule tilauksen mukana). Collector Bank Lasku/Osamaksu on turvallinen, laskupalveluun tunnistaudutaan henkilötunnuksella ja pankkitunnuksilla. Collector Bank tarkistaa luottotietosi tilauksen yhteydessä.

  • Collector Laskulle saat korotonta* maksuaikaa aina vähintään 30 päivää ja jopa 60 päivää.
  • Lasku erääntyy siis maksettavaksi vasta ostopäivää seuraavaan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä. (* Maksuaikakorko on 0 %, ensimmäiseen laskuun lisätään 2,95 € laskutuspalkkio)
  • Voit maksaa laskun koko loppusumman eräpäivänä pois tai halutessasi voit valita 1-36 kk:n osamaksuerät. Osamaksu käynnistyy automaattisesti maksettuasi laskuun merkityn minimi osamaksuerän. Halutessasi voit maksaa myös suurempia osamaksueriä tai maksaa koko loppusumman kerralla pois.
  • Osamaksun korko on 1,6 % kuukaudessa, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 2,95 € kuukaudessa, jolloin todellinen vuosikorko laskettuna 1000 €:n ostoksella on 21,3 %.
  • Valitessasi Collector Lasku/Osamaksun, saat tilaamasi tuotteet aina kotiin ennen niiden maksamista.
  • Collector Lasku/Osamaksua voi käyttää henkilö, joka on täyttänyt 18 vuotta ja jolla on moitteettomat luottotiedot. Teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä 1,6 % kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.
  • Collector Lasku/Osamaksu -palvelulla voit maksaa ostoksiasi jopa 5000 €:n saakka.
Täydelliset Collector Lasku/Osamaksun ehdot seuraavista linkeistä:

Tarkemman palvelukuvauksen löydät https://www.collector.fi/henkiloasiakkaat/maksa-laskulla/
Yleiset lasku- ja tililuottoehdot löydät https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/Credit_terms_FI.pdf
Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot löydät https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/SECCI_FI.pdf

Luotonantajana toimii Collector Bank AB.

LASKU (yrityksille)

Maksutapa on tarkoitettu yrityksille, yhteisöille ja valtion laitoksille. Yksityishenkilökin voi käyttää Lasku (yrityksille) -maksutapaa mutta silloin tuotteet lähetetään vasta kun maksu näkyy tilillämme ja tilaus perutaan ellei maksua ole suoritettu 7 vrk:n kuluessa. Tarkistamme luottotiedot ennen laskun hyväksyntää. Laskuun lisätään 3,50 € laskutuslisä. Maksutapaan ei kuulu ilmaista asiakaspalautusta eikä laskutuslisää palauteta mahdollisissa asiakaspalautuksissa. Asiakaspalautus tällä maksutavalla on 4,95 €.

2. TOIMITUSTAVAT -JA KULUT

  • Postipaketti / SmartPost 4,95 €, noudettavissa valitsemastasi Postin pakettiautomaatista tai noutopisteestä pääsääntöisesti lähettämistä seuraavana työpäivänä viimeistään klo 19. Saapumisilmoitus tekstiviestinä ja sähköpostiin. Jos toimitustavaksi on vallittu SmartPost automaatti tekstiviesti sisältää lokeron avaamiseen tarvittavan avainkoodin. Säilytysaika noutopisteissä 7 päivää.
  • Kotipaketti 11,50 €, toimitetaan vastaanottajalle osoitekortissa merkittyyn osoitteeseen pääsääntöisesti seuraavana arkipäivänä. Postinjakaja soittaa vastaanottajalle toimitusajankohdan sopimiseksi. Palveluun sisältyy 2 soittoyritystä ja yksi toimitusyritys – tarvittaessa lähetykselle saa maksullisen uudelleentoimituksen. Jaetaan arkipäivisin. Suuremmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen klo 21 asti, muilla alueilla lähetykset toimitetaan klo 14 mennessä. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, hänelle jätetään yhteydenottopyyntö.
  • Express-paketti 9,95 €, toimitetaan vastaanottajalle osoitekortissa merkittyyn osoitteeseen pääsääntöisesti seuraavana arkipäivänä klo 14 mennessä. Palveluun kuuluu yksi jakeluyritys. Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta, hänelle jätetään saapumisilmoitus ja lähetys on noudettavissa postista.
  • Nouto 0,00 €. Asiakas noutaa paketin parturi-kampaamo Villikiharasta Jurvasta (Vaasan liikkeeseen ei toimiteta noutotilauksia). Osoite Jurvaan on Kauppatie 4. Ilmoitamme sähköpostiin kun noutotilaus on noudettavissa.
  • Lahjakortin toimitus 0,00 €. Lahjakortti toimitetaan sähköpostiin.
  • Postipaketti Baltiaan 7,90 €. Valittavissa olevat maat: Viro, Latvia ja Liettua. Saat lähetyksen seurantatunnuksen sähköpostiisi, kun tilauksesi on pakattu.
  • DHL Parcel Connect, toimitusmaksu näkyy ostoskorissa maan valinnan jälkeen. Valittavissa olevat maat: Saksa, Ruotsi, Tanska, Alankomaat, Belgia, Itävalta, Puola, Tsekki, Bulgaria, Luxemburg, Espanja, Portugali, Slovakia, Slovenia, Unkari, Kroatia. Paketti toimitetaan kotiin tai noudettavaksi lähimpään DHL Parcel Connect pisteeseen. Saat lähetyksen seurantatunnuksen sähköpostiisi, kun tilauksesi on pakattu.

Toimituskulut näet myös maksu -ja toimitustavan valinnan jälkeen, aina ennen tilauksen lähettämistä. Laskutamme kuljetusyhtiön hinnaston mukaan asiakkaan omista toimista johtuvista syistä aiheutuneet virhetilanteet, kuten esimerkiksi väärä nimi, osoite tai noutopiste jotka joudutaan muuttamaan tilauksen lähettämisen jälkeen. Virheen korjaaminen Postin pakettipalveluissa maksaa 17,03 € + uusi toimitusmaksu jos paketti joudutaan toimittamaan toiseen osoitteeseen.

3. TOIMITUSAJAT

Toimitamme tilaamanne tuotteet kuljetettavaksi samana tai seuraavana arkipäivänä * tilauksesta.

* Ennakkomaksu tilisiirtona maksetut tilaukset toimitetaan sitten kun rahat näkyy tilillämme.

4. TILAUSTEN SEURANTA

Saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen, jossa on linkki omaan asiakastiliisi, mistä voit vielä tarkistaa tekemäsi tilauksen. Tilauksen lähdettyä meiltä, lähetämme sähköpostiin lähetystunnuksen, jolla voit seurata paketin kulkua Postin lähetyksenseuranta -sivuilta.

Kun paketti on noudettavissa, saat saapumisilmoituksen siitä tekstiviestinä matkapuhelimeesi.

5. TILAUKSEN PERUUTTAMINEN

Mikäli haluatte peruuttaa tilauksenne ja toimitusta ei ole vielä annettu kuljetettavaksi, niin voitte peruuttaa sen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Jos toimitus on jo lähetetty, tulee teidän toimia normaalin palautuksen mukaisesti.

6. KONEIDEN -JA LAITTEIDEN TAKUU

Myymillämme koneilla ja laitteilla on vähintään 6 kuukauden takuu, riippuen maahantuojista. Osalle maahantuojista lähetetään laitteet suoraan vaihtoon/korjaukseen ja jotkut tuotteet tulee lähettää ensin meille. Tilausvahvistuksessa saat kuitin sähköpostiisi, joka toimii takuutodistuksena. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme jos laite on viallinen niin saat ohjeet miten pitää toimia. Täytä ja tulosta/kopio Palautuslomake mukaan takuupalautukseen.

Aiheettoman takuuhuollon kustannukset peritään kokonaisuudessaan sinulta, jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon. Villikihara ei ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön kulut sekä Villikiharalle aiheutuneet kustannukset tavaran kuljetuksesta.

7. KAMPANJAEHDOT

Alennukset ja kampanjat aktivoidaan kassalla tuotteisiin liittyvinä kaupanpäällisinä tai alennustuotteina. Kampanja voi olla myös kampanjakoodi joka syötetään kassalla sille varattuun kenttään tai aktivoidaan uutiskirjeen tai muun mainoksemme kautta. Kun kampanjakoodi on aktivoitu, kampanjahinnat näkyy verkkosivuillamme ja ostoskorissa.

Varmista ennen tilauksesi hyväksymistä tai maksamista, että annetut kampanjaehdot täyttyvät tai olet aktivoinut voimassaolevan kampanjakoodin. Kampanjat ovat voimassa vain annettuna ajankohtana eikä alennuksia tai kaupanpäällisiä ole mahdollista lisätä tilaukseen enää jälkikäteen. Tilauksessa voi käyttää vain yhtä kampanjakoodia eikä alennuskoodit ole voimassa lahjakorteille.

Voimassaolevia kampanjoita voi olla verkkosivuillamme, uutiskirjeissämme tai Facebook-sivuillamme.

8. PALAUTUSOIKEUS

Lue Asiakaspalautusohjeet ja täytä palautuslomake ennen kuin jätät palautuksen Postiin ja toimi ohjeiden mukaan. Näin helpotat ja nopeutat palautuksen käsittelyä!

Sinulla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Jos tuote palautuu myyntikelvottomana, myyntipakkaus on rikki tai puuttuu, tai tuotetta on käytetty, tuotteen hintaa ei voida palauttaa. Pelkkä tuotteen tarkastelu ei aiheuta arvon alentumista. Hygieniatuotteilla kuten harjat, kammat, hiustenleikkauskoneet yms. laitteet ja tarvikkeet ei ole palautusoikeutta mikäli tuote on otettu käyttöön.

ASIAKASPALAUTUS SUOMESTA

Palautus on maksuton kun ilmoitat Postissa, että kyseessä on asiakaspalautus. Palautukset tulee lähettää käyttämällä Postin asiakaspalautustunnusta, jonka saat täytettyäsi palautuslomakkeen. Ilmainen asiakaspalautus koskee vain Suomesta palautettuja lähetyksiä. Säilytä Postista saamasi kuitti asiakaspalautuksesta, emme vastaa kadonneista paketeista ellei ole esittää Postin palautuskuittia.

Noutotilauksena ostetut tuotteet tulee palauttaa Villikiharan noutopisteeseen.

ASIAKASPALAUTUS SUOMEN ULKOPUOLELTA

Asiakas vastaa itse tuotteiden palautuskuluista.

KAUPPASUMMAN JA TOIMITUSKULUJEN PALAUTUS

Palautamme tuotteiden kauppasumman sekä toimituskulut halvimman toimitustapamme mukaisesti, eli maksettavaksesi jää edullisimman toimitusvaihtoehtomme ja valitsemasi toimitustavan erotus. Jos palautat osan tilauksestasi, ei toimituskuluja hyvitetä. Palautus hyvitetään samaan maksupalveluun jolla tilaus on maksettu viimeistään 14 vrk:n kuluessa siitä kun palautuspaketti on saapunut meille. Asiattomista palautuksista perimme lähetyskulut (esim. paketin uudelleenlähetys).

Jos palautuksessa on kampanjahintaisia tuotteita joiden alennettu hinta edellyttää tuotepaketin ostamista, %-määräinen alennus kampanjatuotteista tai kaupanpäällistuote tietyn ostorajan ylittyessä eikä tilauksesi lopullinen arvo enää täytä kampanjassa annettuja ehtoja, ei annettu etu ole enää voimassa. Tällöin tuotteista voidaan periä niiden normaalihinnat palautuksen yhteydessä vähentämällä ne palautussummasta. Alkuperäinen tilauksesi on voinut ylittää rahtivapaan lähetyksen rajan, vähennämme palautussummasta toimituskulut jos tilaussumma ei palautuksen jälkeen ylitä rahtivapaan tilauksen rajaa.

Jos paketti jätetään noutamatta, perimme asiakkaalta toimipaikkapalautuksesta aiheutuneet todelliset kulut alkaen 6,80 € ja mikäli tilauksessa on käytetty maksutapana laskutuspalkkion sisältävää maksutapaa tulee myös nämä kulut asiakkaan maksettavaksi. Kulut laskutetaan tai vähennetään palautussummasta. Myös paketin säilytyksestä mahdollisesti aiheutuvat lisäkulut jää asiakkaan maksettavaksi.

9. VIRHEELLINEN TUOTE

Mikäli tilaamasi tuote on virheellinen tai väärä, ota meihin viipymättä yhteyttä niin korjaamme virheen.

Jos huomaat lähetyksen vahingoittuneen siten, että myös paketin sisältö on rikkoutunut matkalla, ilmoita siitä lähetystä vastaanottaessasi Postiin, tee Postiin vahinkoilmoitus sekä ilmoita vahingosta meille sähköpostilla, jossa liitteenä kuvat vaurioituneesta lähetyksestä ja sen sisällöstä.

10. YKSITYISYYDEN SUOJA

Villikihara ei luovuta henkilötietoja kolmansille osapuolille eikä käytä niitä mainosten lähettämiseen ilman lupaa. Henkilötietolain mukainen rekisteri -ja tietosuojaseloste.

11. KAUPPASOPIMUKSEN ERIMIELISYYDET

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

12. FORCE MAJEURE

Villikihara ei ole vastuussa kuljetussopimuksessa mainitun kolmannen osapuolen, tai jonkun muun ennalta arvaamattoman ja ylitsepääsemättömän Force Majeure-esteen aiheuttamasta toimituksen myöhästymisestä tai tilauspaketin katoamisesta. Jos tilauspaketti ei saavu tilaajalle luvattuun määräaikaan mennessä, Villikihara pyytää kuljetusyritykseltä selvitystä. Selvitys kestää n. 5 päivää. Tilausta ei voi korvata eikä palauttaa ennen selvityksen päättymistä.

Takaisin ylös